Reklam Panolarını Türkiye’nin Tanıtımları Süslüyor

Balkanlardan Haberler Haberler
İçeriği Paylaş

Sofya, Varna, Burgaz ve Filibe gibi Bulgaristan’ın başlıca büyük şehirlerindeki reklam panolarını, Türkiye’nin turistik bölgelerini tanıtan reklamlar süsledi.

Türkiye’nin Sofya Kültür ve Turizm Müşavirliği’nin girişimi ile Bulgaristan’da her yıl düzenlenen reklam kampanyası kapsamında, ülkenin en büyük şehirlerinin en canlı noktalarında bu yıl 60’a yakın dev reklam panosu kuruldu.
Başkent Sofya’nın üç büyük kavşağındaki binaları kaplayan ve her biri 400 metre kare olan dev panolar, hem kent sakinlerinin hem de buradaki turist ve konukların büyük ilgisini çekiyor.

Kampanya çerçevesinde, toplu taşıma araçları, şehirlerarası sefer yapan otobüslere ve Sofya metrosuna da reklam panoları asıldı.

Bulgaristan’ın yanı sıra, Romanya ve Yunanistan’dan da sorumlu olan Sofya Kültür ve Turizm Müşavirliği ofisinden edinilen bilgiye göre, bu yıl Türkiye’nin üç ülkedeki turizm reklam kampanyası için 1 milyon 400 bin dolar bütçe ayrıldı.

Yaz sezonu için Bulgaristan ve Romanya’daki reklam girişimlerine ağırlık veren Müşavirlik, Nisan ortasından Temmuz ortasına dek kampanyanın en yoğun dönemde, Bulgaristan’da en çok izlenen 7televizyon kanalında Türkiye’deki turistik bölgeleri gösteren 30 saniyelik reklamlar yayımlatmaya başladı.

Ülkenin en büyük 5 kentinin sinema salonlarında da, klip yayımı sağlayan Müşavirlik ayrıca, turizm konularına geniş yer veren “Hello”, “Story”, “EVA” ve “Bulgaria on air” gibi dergilere de tam sayfa reklamlar verdi.

Bu arada Türkiye, Bulgar turistlerin en sevdikleri ülke olmaya devam ederken, Bulgaristan’ın toplam nüfusu da göz önünde bulundurularak, Türkiye’ye en çok turist yollayan ülkeler arasında yer alması dikkati çekiyor.

İstatistiklere göre 2011 yılında Türkiye’yi ziyaret eden 4 milyon 826 bin 315 turistle Almanya birinci sırada yer alırken, toplam nüfusu 7 milyon 350 bin olan Bulgaristan’dan Türkiye’ye 1 milyon 491 bin 561 turist geldi. Bu rakamlarla Bulgaristan, Türkiye’ye en fazla turist gönderen 5. ülke oldu.

Avrupa Birliği’nin milli geliri en düşük ülkesi olan Bulgaristan’da süren ekonomik krize rağmen, kaliteli tatil ve hizmeti seven Bulgarların bu yaz sezonunda da Türkiye’ye ağırlık vermeleri bekleniyor.

aa

İçeriği Paylaş

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.