Azınlık mensubu öğrencilerin okulda kalması için AB kaynaklarından faydalanılacak

Balkanlardan Haberler
İçeriği Paylaş

Bulgaristan AB kaynakları ile azınlık mensubu çocukların eğitim sistemine entegrasyonu ve okullaşması yönünde çalışmalar yürütecek. Ülkenin değişik köşelerinden 63 belediye, okul, okumaevi ve dernek, toplam 11 milyon leva tutarında karşılıksız finansal destek aldı. Bu para, eğitime eşit erişim şartlarının iyileştirilmesi, özel bütünleştirici eğitim metodolojileri ve programlarının hazırlanması, öğretmenlerin azınlık mensubu çocuklarla çalışmak konusunda eğitilmesi ve Bulgarca’nın ana dili olmadığı öğrencilere ek Bulgar dili derslerinin verilmesi için kullanılacak. Kaynaklar, Avrupa Sosyal Fonunun eşfinansmanı ile uygulanan “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi” operasyonel programı tarafından sağlanıyor .

Eğitim Bakanı Sergey İgnatov’un açıkladığı üzere okul dışında kalan öğrencilerin okullara dönmesine yönelik daha 9 milyon leva kullandırılacaktır. Bakan İgnatov, ayrıca okula olan erişimin genişletilmesi yönünde toplam 280 milyon leva değerinde olan diğer iki projenin de uygulanmakta olduğunu öne sürdü. Bu yönde artık atılan adımlar sonucu okuldan erken ayrılan çocukların sayısı yüzde 2 oranında düşerek Avrupa ortalamasının altında kalıyor. 2009 yılında yüzde yaklaşık 15 olan okul dışında kalan öğrencilerin oranı, geçen yılda yüzde 13’e inmiştir. Avrupa’da ise okul dışında kalan çocukların ortalama oranı, yüzde 13,5.

Bu amaç doğrultusunda onaylanan projelerden biri, Rodoplar’da yer alan Gudevitsa köyünün okumaevi tarafından hazırlandı. Değeri 200 bin levanın biraz üzerinde olan bu proje, okul dışında kalan azınlık mensubu çocuklara yöneliktir. Projeyi Teodor Vasilev anlattı:

“Bizim uygulayacağımız şey, 70’li yılların sonunda UNESCO tarafından tavsiye edilen bir yöntemdir. Ünlü bir uzman olan dr. Georgi Lozanov’un önerdiği sugestopedi denen bir metod söz konusu. Onun yarattığı çalışma yöntemlerinde müziğe, sanata ve oyunlara ağırlık verildiği için Roman çocukları ile çalışmaya çok uygun olduklarını düşünüyoruz. Bizim için büyük bir deney olan bu projede biz, büyük bir meydan okuması ile karşı karşıyayız, çünkü iki eğitim yılını bir yılda alacağız, hem de bunu çoğu durumda marjinalleşmiş veya entelektüel düzeyinin daha düşük olduğu sanılan çocuklarla yapacağız. Biz aslında bunun tersini ispat etmek istiyoruz. Her insanın bir potansiyeli var ve herkes hayallerini gerçekleştirmek yolunda yürümelidir. Çünkü bunlar normal çocuk ve gençlerdir, kendi hayalleri, kendi arayışları vardır. Bizim de onlara destek vermemiz gerekiyor ” diyor Gudevitsa köyü okumaevi ekibinden Teodor Vasilev.
Proje kapsamında azınlık mensubu çocuk ve gençlerle doğrudan yapılacak çalışmalardan başka özel ders içeriği hazırlanacak, ayrıca bu metodlarla çalışacak olan öğretmenlere de gereken eğitim verilecek.

Çeviri : Tanya Blagova

http://bnr.bg


İçeriği Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.