Yunan halkı kaybettiği itibarı tekrar kazanmak istiyor

Balkanlardan Haberler
İçeriği Paylaş

Dünyanın dört bir yanındaki Yunanlılar, anavatanlarının itibarını geri kazanmanın yanı sıra halkın moralini ve ekonomiye olan güveni yükseltme amaçlı halkla ilişkiler girişimlerinde bulunuyor.

Medyanın dikkati Yunanistan’ın maliyesine ve ülkeyi içinde bulunduğu borç batağı yüzünden iflas etmekten kurtarma amaçlı iki Avro Bölgesi kurtarma paketine odaklanmışken, bazı Yunanlılar ülkeyi vergi ödemeyen sahtekârlar için cennet gibi gösteren haberleri eleştiriyor.

Reinventing Greece (Yunanistan’ı Yeniden Oluşturma) adlı medya projesinin program direktörü Afrodit Buikidis SETimes‘a verdiği demeçte, “Olumsuz önyargılara ve taraflı bilgiye karşı çıkmanın en etkili yolu, sektörler ve sınırlar ötesinde ağlar ve ortaklıklar kurmak ve bunları güçlendirmek.” dedi.

Buikidis, örgütün Yunanistan hakkındaki olumsuz resimlere kamusal diyalog yoluyla meydan okumak için Yunan-Amerikalı gazetecilik öğrencileri ve mezunlarından yararlandığını söyledi.

Program müdürü, Yunanistan’da birtakım değişimlerin yaşandığını, çözüme dayalı gazeteciliği yaymada alternatif ve bağımsız medyanın işe yaradığını belirtti.

Buikidis, “Pek çok insan iyi haberler okumak istese de krizle ve çalışmayan kurumlarla ilgili haberler okuyor ve “Bu konuda biz ne yapabiliriz, veya ben ne yapabilirim?” diye soruyor,” dedi.

GoodNews.gr sitesi, “diğer Yunanistan” hakkında haberler yapmaya başladı. Web sitesi yaratan, yenilik yapan, inşa eden ve keşfeden Yunanlılar ile ilgili haberlere yer veriyor. Site üyelerinden Stratos Safioleas, SETimes‘a siteyi şöyle özetledi: “Kısacası, topluma borcunu ödeyen, bize ilham veren insanlar.”

Safioleas, Yunanistan’ın insan sermayesi ve halkının zorlukları aşma deneyimi sayesinde, ülkenin şimdiki krizden çıkacağından emin olduğunu belirtti.

Safioleas, “Yunan halkı eğitimli, becerikli ve zorlukları yenme geleneğiyle büyümüş bir toplum. Yunanistan stratejik açıdan önemlidir. Son olarak da Yunanistan bir dünya markasıdır. Ne kadar örselenmiş olsak da demokrasi, felsefe ve teknolojinin Akropolis’in gölgesinde doğmuş olduğu, dünya bilincinde yer etmiş durumda.” dedi.

Diğer bir girişim olan Repo(we)rGreece ise, Yunanistan hakkındaki yanlış algılarla, başarı hikayelerini öne çıkaran etkileşimli bir platform üzerinden mücadele ediyor.

1 yıldır devam eden girişimin ardındaki isim olan Aleksandros Kostopulos SETimes‘a, “Bizi hareketen geçiren, Yunan halkının bugün artık olumsuz bir şekilde resmediliyor olmasıydı.” dedi.

Grup, “çok çalışan ve anlatacak bir hikayesi olan ve bizim çabalarımızın en iyi elçileri olarak hizmet veren bütün Yunanlılara” yardım etmek için itibar yönetimi deneyiminden yararlandığını kaydediyor.

Ancak Kostopulos bu izlenimlerin bir günde değiştirilemeyeceğini, algıların zamanla inşa edilmesi gerektiğini belirtti.

Kostopulos, “Sorunun nerede olduğunu biliyoruz, şimdi işleri yoluna koyma zamanı ve bunun da en iyi yolu, taban düzeyinde yürütülecek sonuç odaklı bir kampanya.” dedi.

1997 yılındaki “Think Different” kampanyasının yaratılmasına yardım eden eski Apple ekip üyelerinden stratejist Peter Economides gibi tanınmış kişiler bile, ilham veren ve organize bir yeniden markalaşma kampanyasının, Yunanistan’ı “Akdeniz’in Apple’ı”na dönüştürebileceğini söyledi.

Economides, “Yunanistan, asla damgalanamayacak en büyük markalardan biridir.” dedi.

Economides, bir ülkenin bir bilgisayar veya yazılım gibi olmadığını teslim etse de, markalaşmadan alınan ve bu durumda kullanılabilecek dersler olduğunu kaydetti.

Stratejist, “Markalaşma sosyoloji, psikoloji ve antropolojiye bağlıdır ve bu disiplinlere inanırsak ulusları onarmaktan bahsedebiliriz.” dedi.

Yunanlılar olumlu kazanımlara odaklanmayı memnuniyetle karşılasa da, bazıları iş etiğinde daha kapsamlı bir değişim yaşanır ve daha hızlı ekonomik sonuçlar alınırsa, ancak o zaman algılarda br değişim olabileceğini düşünüyor.

Yurtdışında eğitim gördükten sonra Yunanistan’a dönen 30 yaşındaki Selanikli yazar Vasileios Terzopulos,SETimes‘a şunları söyledi: “Fikir ve zihniyette gerçek ve kapsamlı değişikliklerin yanı sıra iktidardaki siyasileri değiştirmeye de gerçek bir ihtiyaç var. Artık bunlar daha da aciliyet kazandı.”

Bu içerik SETimes.com için hazırlanmıştır.

İçeriği Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.